Як союз Volkswagen і Ford переверне ринок електрокарів

0
52

Стало відомо про співпрацю найбільших автовиробників Volkswagen і Ford. Компанії планують працювати над електрокарами і автопілотом, та повинні розкрити деталі своєї угоди на автошоу в Детройті за кілька днів.

Поки в Україні не вщухають баталії навколо євроблях, і автолюбителі прораховують як дешевше привезти і розмитнити авто з Європи , — найбільші світові автовиробники визнають, що електромобільне майбутнє вже настало. 

Звичайно, зараз електрокари з пристойним запасом ходу і непоганою комплектацією коштують набагато більше, ніж аналогічні моделі з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). Ситуація цілком зрозуміла, адже собівартість виробництва відносно висока, а величезного попиту на електричні машини поки що немає. 

Незважаючи на зростання популярності Tesla і окремих моделей електрокарів — їх цінник кусає автолюбителів не тільки в Україні, а й за кордоном, а показники продажів залишаються непорівнюваними з авто на викопному паливі. 

Хто вступає в гонку?

Вирішити цю проблему збираються фундатори автомобілебудування, які перетворили чотириколісний транспорт на масовий продукт — Ford і Volkswagen.

Першим належить винахід автомобільного конвеєра, а другі змогли стати найбільшим автовиробником у світі і підім’яти під себе безліч популярних брендів за рахунок політики «народного автомобіля». 

За тиждень до популярно автошоу в Детройті стало відомо, що Volkswagen AG і Ford Motor Company збираються співпрацювати в межах розвитку доступних електрокарів і систем автономного управління авто.

/ Фото: EPA

Про це агентству Reuters повідомили два джерела, «наближені до угоди», які побажали залишитися анонімними, оскільки переговори тривають. 

«На наступному тижні, Volkswagen і Ford представлять свій альянс, який виходить за рамки співробітництва у сфері комерційних авто і дозволяє виробникам заощадити мільярди доларів завдяки розробці нових технологій», — пише Reuters. 

Чому вони?

Крім історичного підгрунтя і орієнтації на виробництво автомобілів середнього класу, обидві компанії вже активно розвивають електрокари і системи автопілотування, інвестуючи в цей сектор мільярди доларів. 

Volkswagen, наприклад, почав будівництво першого великого заводу з виробництва електрокарів у Китаї на базі своєї платформи MEB (Modular Electric Drive Kit). Менеджери навіть анонсували «народний» електрокар ID Aero, і збираються налагодити виробництво 200 тис. таких машин на рік. 

/ Фото: EPA

У Ford плани не менше грандіозні: до 2023-го компанія планує вкласти близько $ 4 млрд у нещодавно сформовану корпорацію Ford Autonomous Vehicles, яка повинна випустити перший Ford з автопілотом у 2021-му. 

Як співпрацюватимуть?

Представники компаній поки що не розкривають деталей свого тандему, але, повідомляється, що Volkswagen буде інвестувати в розвиток технологій автопілотування Ford, а американська компанія, в свою чергу, поділиться патентами з платформою німців MEB, яка розробляє електрокари. 

Гіганти з Вольфсбурга також розраховують на отримання доступу до мікроавтобуса Ford Transit, середньорозмірного пікапу Ranger, і збираються будувати свої машини на заводах Ford. 

/ Фото: EPA

Безумовно, справи у Ford йдуть трохи гірше, ніж у Volkswagen, і, за рахунок співпраці з європейською компанією, спадкоємці Генрі Форда сподіваються збільшити чистий прибуток майже в два рази вже в наступному році. 

При цьому, не варто забувати, що обидва виробники зіткнулися з труднощами через великі витрати на розробку електрокарів і автопілотів, а також необхідність зниження шкідливих викидів від авто з ДВС, які залишаються основними в їх бізнесі. 

Volkswagen поглине Ford? 

Подібні випадки не рідкість в останні роки, наприклад, Renault володіє майже половиною акцій Nissan, легендарний Opel з 2017-го належить концерну PSA Peugeot Citroën, а китайський Geely Automobile ще в 2010-му викупив Volvo. 

Але, схоже, що угода між Volkswagen і Ford обмежиться співпрацею, оскільки компанії раніше заявляли, що злиття або перерозподілу долі акцій не буде. 

Нагадаємо, за останній рік акції Volkswagen впали на 24% (до $ 140 за штуку), а цінні папери Ford — на 39% (до $ 8 за штуку). 

Автошоу в Детройті пройде з 14 до 29 січня 2019-го, тоді й дізнаємося, як компанії домовилися вибиратися з черговою економічної ями за допомогою одна одної.

Джерело