Як правильно підготувати автомобіль до холодів

0
43

Ніколи такого не було, і от знову! Перший снігопад в Києві спровокував незліченні аварії і масштабні пробки, причому не тільки в місті, а й на прилеглих трасах. І знову здебільшого в своїх проблемах винні самі водії, які «не встигли» поміняти гуму, оновити акуммулятор, запастися щітками і в цілому підготувати автомобілі до зими. Ми вирішили зібрати кілька порад про те, як підготувати автомобіль і себе як водія до зимових морозів.

Морози і сніг вдарили як завжди – підступно і раптово, оскільки прогнози погоди в Україні зашифровані і доступні тільки окремій касті просвітлених. У підсумку тільки ізольовані від зовнішнього світу українці сьогодні пропустили новину про сильний снігопад у столиці та її околицях. Через опади пробки на дорогах Києва досягли 10 балів.

Як безжально констатував сервіс Google Maps, рух було ускладнено біля станцій метро Хрещатик, Майдан Незалежності, Тараса Шевченка, Контрактова площа, Дружби народів, Либідська, Палац Україна, Олімпійська, Університет, Театральна, Золоті ворота, Кловська.

У соцмережах також повідомляли, що снігопади спровокували низку ДТП на дорогах Києва.

Не мудруючи лукаво, ми вирішили зібрати кілька порад про те, як підготувати автомобіль до зими, адже навіть найгірша погода не повинна застати автомобіліста зненацька.

Зміна гуми

Перше, що спадає на думку навіть самому водію-початківцю – перехід на зимову гуму.

І тим не менше, пораду не можна назвати банальною і очевидною.

Занадто багато водіїв здійснюють низку помилок, які з настанням холодів можуть дорого коштувати їм самим і, що найголовніше, іншим учасникам дорожнього руху.

Найбанальніша з цих помилок – затягнути з заміною гуми і в снігопад виявитися на дорозі в літніх «капцях». Це загрожує просто вбивчими наслідками, оскільки літні шини починають втрачати свої властивості за температур нижче 5 градусів Цельсія. Це пов’язано зі складом гуми, яка використовується в їхньому виробництві – цей склад обирається під інші завдання з урахуванням високих температур теплої пори року. За нульової температури і нижче вони різко втрачають ефективність при гальмуванні. До того ж структура протектора літніх шин не призначена для руху по снігу і льоду.

Авто на літній гумі в снігопад – все одно, що корова на льоду. Сьогодні, 14 листопада, в Києві сталося понад 300 ДТП, в 70% випадків – за участю авто на літній гумі. Вельми показово.

Друга помилка – їзда на старій зношеній гумі, яка давно втратила свої властивості, а протектор стерся. Фактично, така гума не краща за літню за своїми властивостями.

Третя помилка, яку здійснюють деякі водії – їзда на «всесезонній» гумі. Так, покришки такого типу дійсно існують і є країни, де клімат цілком дозволяє їх використовувати. Але України це не стосується. Влітку у нас буває дуже жарко, а взимку вкрай холодно і сніжно. Два комплекти гуми – для України просто must have.

Є й інші нюанси. Недосвідчені водії можуть неправильно зберігати свою гуму, на радощах покотом скидаючи її в гаражі/підвали/підсобки/балкони. Хоча, якщо шини змінюються без дисків, їх бажано ставити вертикально, а не складати одна на одну або підвішувати. Це повинно зберегти правильну геометрію коліс.

Охолоджувальні/нагрівальні системи і рідини

Перевірка термостата, радіатора, систем обігріву скла і склоочисників також є одним з найважливіших етапів у підготовці вашого залізного коня до зими.

Як не дивно, але за низьких температур часто трапляється перегрів двигуна через неправильну роботу радіатора. Крім контролю рівня антифризу не варто забувати і про механічні пошкодження охолоджувальної системи.

Особливу увагу варто приділити гальмам як таким (їхній стан взимку може проявляти себе інакше, ніж в теплу пору року), і гальмівній рідині зокрема. Її слід міняти раз на два роки. Як правило, багато хто забуває про це. Зима – хороший привід, щоб зробити це.

Крім цього, потрібно бути обережним із системами обігріву скла. У деяких випадках, через різницю температур і неправильну роботу обігріву, скло навіть може тріснути. Щоб уникнути цього, рекомендується не гріти скло занадто довго, після того, як лід відтанув.

Ну і, звичайно ж, «незамерзайка» – склоочесник і щільні свіжі двірники ніколи не будуть зайвими. Які, до речі, від батька до діда заповідали відривати від скла на ніч. Правда, це не стосується сучасних авто з підігрівом лобового скла, або хоча б зони двірників на ньому.

Двигун

Головна силова установка автомобіля теж потребує ретельної перевірки і підготовки. Крім традиційних для наших місць саморобних кожухів-утеплювачів і ковдр для мотора, бажано підібрати масло потрібної в’язкості. Як правило, в зимовий період використовують менш в’язке масло. Хоча це не стосується багатьох сучасних двигунів, у яких цілий рік використовується масло однієї і тієї ж в’язкості.

Зате не зайвим буде поміняти масло перед зимою. Якщо термін вашого наступного ТО припадає на зиму, краще змістити його на осінь. Свіже масло краще подбає про двигун у зимовий період. Досить згадати, що фахівці порівнюють кожен пуск двигуна в мороз з декількома десятками кілометрів пробігу (за ступенем зносу). Зима – це в цілому неабияке випробування для мотора, краще допомогти йому перенести їх з найменшими наслідками.

В ідеалі, необхідно оглянути і паливну систему. Не кажучи вже про використання якісного палива. Особливо це стосується дизеля, який може просто не завестися на не «зимовій» солярці. А сучасні дизелі можна і зовсім «вбити», заправляючись абиде.

Також потрібно переконатися, що в паливних баках і різних фільтрах відсутня волога. Для власників літніх авто не зайвим буде перед зимою залити в паливо присадки для видалення вологи й очищення паливної системи від забруднення і корозії. Вони продаються на заправках і в автомобільних магазинах.

У зимовий період, краще не скупитися і тримати рівень палива в баку вище середнього, знову таки, щоб уникнути конденсації в паливній системі.

На старих машинах бажано перевірити перед зимою стан ременя генератора, від його стану залежить зарядка акумулятора під час руху і загальна робота системи електрообладнання в машині.

Якщо ви належите до секти віруючих у те, що «двигун треба прогрівати», то варто подумати про установку передпускового підігрівача. Така система може завести машину ще до вашого приходу до авто.

Акумулятор і свічки

Як тільки починаються морози, кількість тих, хто з ранку «не завівся» різко зростає. І нюанси особистого життя тут ні до чого.

Старенький і «млявий» акумулятор може цілком гідно впоратися зі своїми обов’язками влітку, але з настанням холодів картина змінюється. Можна, звичайно, купити зарядний пристрій і вночі забирати акумулятор додому. Але це чисто «дідівський» метод, який для більшості людей є неприйнятним з цілої низки причин. Починаючи від абсурдності ситуації, коли тендітна автоледі тягає важкий акумулятор додому щовечора, і закінчуючи тим фактом, що в багатьох сучасних машинах акумулятор знаходиться у важкодоступному місці і зняти його ввечері на парковці – завдання не для середніх умів.

Якщо ви сумніваєтеся в своєму акумуляторі або відчули перші ознаки його вмирання, покваптеся купити новий. Сервіси «прикурювання», таксі, евакуатори та інші наслідки слабкого акумулятора коштуватимуть дорожче.

Деякі автолюбителі воліють перед холодами міняти свічки, навіть якщо ті ще не відходили свій ресурс. Невеликий нагар на свічках, який не перешкоджає теплопровідності влітку, може викликати неприємності взимку.

Серед іншого, фахівці виділяють свічки з іридію, які можуть стати більш придатними в зимовий період через особливості своєї конструкції.

Кузов і оптика

Правильний гараж є актуальним у будь-який час року, але якщо ви зберігаєте машину на вулиці, врятувати від мук очищення снігу може звичайний кузовний чохол.

Краще перевірити і стан антикорозійної обробки автомобіля. Пошкоджені місця слід підлатати, перш ніж машина відтане навесні.

Взимку варто частіше мити машину, особливо – нижню частину кузова, колісні арки і днище. Але не варто мити машину в мороз гарячою водою – це прямий шлях до корозії.

Під час холодів також може дати про себе знати порушена герметичність освітлювальних приладів автомобіля. Опади і збільшення темного часу доби вимагають підвищеної уваги до запітнілу оптику, перевірки додаткових систем освітлення і стоп сигналів. Банальна тріщина в зовнішньому склі фари, непомітна влітку, взимку може призвести до проблем.

Екстрений зимовий набір

Водіння в екстремальних погодних умовах так чи інакше має підвищені ризики, так що, якщо ви не можете відмовитися від пересування на авто взимку, краще подбайте про обладнання для екстрених випадків.

Цей набір може варіюватися, залежно від місткості багажника вашого авто. Вірними помічниками стануть невелика лопата, ланцюги проти ковзання, по можливості – невелика ємність з піском.

Про такі речі, як трос, додаткові аптечки, аварійний знак і пускові дроти можна і не попереджати, адже кожен відповідальний водій возить їх у будь-який час року, правда?

Інші дрібниці

Не зайвим буде запастися силіконовою змазкою і в зимовий період час від часу промащувати гумові ущільнювачі в дверцятах авто. Це дозволить знизити шанси на те, що двері «примерзнуть» і зранку ви не зможете потрапити в машину.

Також не зайвим буде купити на зиму хорошу щітку зі скребком і рідких для розморожування стекол – вони у великій кількості продаються на заправках і в автомагазинах. Часом забавно бачити як морозним ранком інші забудькуваті автолюбителі змушені дмухати на лобове скло вчорашнім перегаром і віддирати з нього лід своїми рукавицями.

Існують і корисні рідини, які можна профілактично бризкати на стекла, щоб уникнути обмерзання за ніч.

Джерело